söndag 15 april 2012

Deja vu

Har ni vart med om det? Känslan av att ni vart med om samma sak tidigare, eller hört nåt som sägs då det sägs igen? Fått tanken att ni vet vad som händer sekunden efter?
Jag har det och rätt ofta är jag med om det. Kanske inte varje dag, men lite titt som tätt.
Senast för en liten stund sedan då jag ser på tv. Tilde på söndagsmorgon säger nåt om sötsaker å nåt som jag inte kommer ihåg. Och jag är säker på att precis den meningen hon sa, har jag hört förut. Visste vad hon skulle säga efter åxå..
Oftast så händer detta i vardagen, små "snuttar", eller ögonblick av livet som kanske inte är så viktiga. Men dem finns där..

Har haft det i många år. Ibland har jag till och med sagt efteråt att det där visste jag, eller det där har jag drömt. För det var det jag trodde då jag var yngre. Att jag drömt det.
Lite synd är det att jag inte vet det innan, utan känner igen det. Deja vu. Fast det är klart, ibland är det inte lämpligt att veta i förväg..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar