fredag 13 april 2012

Fredagen den 13:e

Är som vilken annan dag som helst enligt mig. Tror inte ett dugg på en massa otur denna fredag. Vore ju lite konstigt om alla i världen skulle råkas ha otur just denna fredag. Eller hur?
Å andra sidan så är det inte en vanlig fredag...Det är en fredag då barnen åter igen lämnar oss och är borta en vecka. Tomt och tyst blir det alltid. Dock jobbar jag alla dagar fram till nästa fredag, utom måndag, så tiden lär nog gå fort!
Jobbar idag och börjar 14. Alltså en kväll... Och sedan hela helgen lång. Rätt skönt ändå att få jobba lite. Känner att jag behöver göra nåt nu då jag vart ledig så mycket.
Igår hade jag en underbar vovve på besök. Eller rättare sagt, jag lånade honom. En BC hanne tillhörande Katta och Stefan som heter Milou. En sådan urmysig liten kille! Han är så lik min första hund Casper i sin personlighet. Mysig, klok, förstående, lyhörd... Ja. Jag vet inte, men inte blev jag då mindre sugen på en till hund efter det där. Det måste jag medge.

I övrigt har det hänt mycket lite i mitt liv. Väntar fortfarande på våran soffa. Nu har det gått 5 veckor sedan vi la in beställningen. Visserligen var väntetiden 4-6 veckor, så jag antar att vi får vänta lite till. Och som vanligt säkert längre än 6 veckor då det är som en princip då det gäller soffor. Nåja. Snart är den här! Förstå så glad jag är? Stor, ny tv, ny mobil och ny soffa. Och så är det vår nu! Snart sommar med sol och bad, härliga dagar som man får njuta av. Som jag längtar!

Sköt om er alla underbara där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar