onsdag 3 december 2014

Tredje dagen i december

Sakta men säkert bryter solens strålar igenom nattmörkret och förhoppningsvis får vi njuta av lite solsken under dagen.
Jag längtar till dagarna då solen visar sig mer än ett par timmar och då den äntligen värmer upp en frusen vinterkropp. Men istället för att tycka mörkret, kylan och bristen på snö (som det är nu) är deprimerande, försöker jag njuta av årstiden som den är. Tända ljus på morgonen, ta det lugnt och mysa framför nyhetsmorgonen med en god kopp kaffe, det är lyx det med.
Har försökt att inte känna stress inför julen, men likväl har den smugit sig på... Stress över julklappar, handel och allt som ska hinnas med. Det enda den har gjort är att göra mig otroligt trött och i ett tillstånd där jag inte gör nåt alls. Igår försökte jag med en uppiggande promenad och lugnande yogaövningar. Det hjälpte föga då jag återigen somnade på soffan i ca 2 timmar och sedan sov väldigt illa under natten. Vet egentligen inte om det handlar om stress, eller om det handlar om nattjobb.. Jag vet ju att nattjobb ställer till bekymmer med sömn, balans och harmoni.
Nåja. Det får bli vad det blir av det här och så är det "bara" att göra det bästa av situationen istället för att klaga. Eller hur?

I övrigt händer det lite här hemma. I måndags var jag och hälsade på Malin och fick gosa med lilla My och så den lilla "svarta faran" i några timmar. Mys!! Och som hon är söt lilla My! Känner mig som en extra moster och lyckan är stor. Det finns så mycket att glädjas över.
Då det kommer till min efterhängsne vän "mr fibro", så mår jag bättre än tidigare år. Har lite värk emellanåt, är ju trött då, men det är ju i stort sett alla. Men inte i närheten av hur jag haft det tidigare. Min förhoppning är ju fortfarande att kunna träna "bort" fibron, eller åtminstone träna så pass att den hålls i schack. En liten procentdel av de som har fibro har ju lyckats kunna träna bort den. Ibland kan jag tro att den kommer ifrån min dåliga rygg. Tänk om det är så enkelt? Vill så gärna ha tillbaka min energi och effektivitet som jag en gång hade!

Nä. Nu tänker jag fortsätta njuta av dagen. Är ju ledig fram till fredag kväll och har faktiskt inget planerat dessa dagar. Underbart! Det enda som är planerat är att vi är hundvakt till två små pojkar från torsdagkväll till söndagkväll. Ska bli jätteroligt!

Ha det gott, lev och må, njut av dagen!
Tjingenling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar