torsdag 18 december 2014

Jul i vårt hus

I år bestämdes det att jag/vi ska hålla i julen här hemma och det kommer bli skönt! Allt är i stort sett klart: vem som tar med vad i matväg, julklappar och tomten. Det viktigaste så att säga. Det som är kvar för min del är ett par julklappar, handla maten och städa upp här så det går att duka för alla som kommer. Vi bli 13 st sammanlagt så jag kommer att göra två bord, ett i köket och ett i vardagsrummet så att alla kan äta samtidigt. Men det fixar vi i helgen. Något som är väldigt trevligt är att Niclas och pojkarna kommer att vara med på kvällen! Äntligen! Första gången sen vi träffades kommer vi att fira en del av julen tillsammans.

Igår hämtades tjohalia av sin pappa för att träffa sin farmor som åker till södra Sverige idag. När hon kom hem följde Stina med (hennes farmor och min f.d svärmor). Med sig hade hon en stor röd skål, massor av frukt, Aladinask och skumtomtar. Så oerhört snällt! Stina har alltid varit en person som stått och står mig nära. Hon har alltid ställt upp, även sedan vi separerade för över 8 år sedan. En bättre svärmor och f.d svärmor kan man inte önska sig.

Nä, nu är det slutsvamlat för den här gången och vem vet då jag skriver nästa gång? Är verkligen länge mellan inläggen nu för tiden, men jag har liksom tappat fokus och intresse. Får se hur länge jag håller liv i den här bloggen, eller så återfår jag lusten.
Ha det så bra nu så här i decembermörkret!
Tjingeling!

(bild lånad från google)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar