fredag 19 december 2014

Min årssammanfattning 2014

Hitta denna hos Underbara Clara och tänkte att det här kan ju vara nåt, så här då jag inte har så mycket annat för mig.

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förr? 
Jo, faktiskt... Jag var med och tog bort vår älskade jycke... Ingen rolig sak och det är första gången jag tagit bort ett djur och varit med själv. Men sen har jag även börjat yoga (på hemmabasis), något jag visserligen har provat en gång förut, men nu tränar så smått. vet inte om det räknas, men ändå.

Genomdrev du någon stor förändring?
Nej. Det har jag inte gjort. I alla fall inte som jag vet om.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, två stycken! Och det är superskoj! Roligt att få träffa dem små liven emellanåt och mysa.

Vilket datum från 2014 kommer du för alltid att minnas?
Det är lätt. 7:e juli. För då somnade älskade Smoke in...  Men för att ta något roligt också, så är det även 23 November. Anledningen är att jag då satt med hjärtat i halsgropen och oroligt väntade på att få höra hur det gått med lilla Malin och hennes förlossning... hade då inte hört något på nästan 12 timmar och anledningen för att jag inte hade gjort det. Ja, den var ju inte så rolig. Men det kom något underbart ut av det!

Dog någon som står dig nära?
Inte människa, men ja. Smoke.

Vilka länder besökte du?
Haha.. inga, Har inte varit utomlands sen 2003...

Bästa köpet?
Den här var svår... inget. Har inte köpt nåt speciellt i år.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mina två vänners nya familjemedlemmar! Och att tjohalia en dag för ett par veckor sedan berättade att hon gjort mål i fotboll. En sport hon avskyr och dessutom är hon väldigt bollrädd. Mycket bra gjort!

Saknar du något under år 2014 som du vill ha år 2015?
Njae... en ny bil kanske. Och nu under hösten så är det ju en fyrbent, hårig vän så klart.

Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Suttit vid datorn.

Favoritprogram på TV?
Ser ju inte så mycket på TV, men är en serieälskade av många olika serier. Är det nåt jag brukar slötitta på är det bland annat arga snickaren, ett hus på landet, en plats i solen och en rad olika matprogram, samt djurprogram.

Bästa boken du läste i år?
Har ju inte läst så mycket, men hört på ljudböcker har jag. Och den bästa är nog hela serien om Christoffer Silfverbielke. Väldigt spännande och det går inte att sluta lyssna!

Största musikaliska upptäckten?
Ingen...tyvärr..

Vad var din största framgång på jobbet 2014?
Eeh... hehe.. ingen...?

Största framgång på det privata planet?
Njae... jag vet inte. Kan hända mitt mående. Att jag är mer harmonisk, mindre stressad och mer positiv.

Största misstaget?
Vet inte om jag har nåt misstag direkt... men det kanske är att vi inte satte pengarna till att renovera infarten till gården, typ grus. Eller att inte söka lån och få till en bra offert från ett bra företag för byte av fönster. Men det kommer ju ett till år!

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det är svårt att svara på. Men under hösten har jag blivit mer positiv till livet och ja, gladare. Så generellt ja, men samtidigt så blev jag så oerhört nedstämd och ledsen då Smoke somnade in, att jag nästan kan säga ledsnare.

Vad spenderade du mest pengar på?
Det är alltid hushållet, maten. Det drar iväg nå alldeles mycket!

Något du önskade dig och fick?
Nej.

Något du önskade dig och inte fick?
Ja. En frisk hund, en ny hund då inte det gick... och en massa annat som är onödigt. Typ en hårklippning med färg.

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Absolut ingenting. Jo, jobbade. Ville inte ha nåt firande och det blev det inte heller.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Låter tjatigt, jag vet.. men det enda jag kan komma på är att Smoke skulle ha vart frisk och levat nu. I övrigt finns det inget.

Vad fick dig att må bra?
Första delen av året: promenaderna med Smoke. Andra delen: min träning hemma, framförallt de lätta yogaövningarna. Så här bra i kroppen har jag inte varit på flera år!

Vem saknade du? 
Emellanåt saknar jag farmor och farfar som båda är borta... Emellanåt saknar jag en vän jag har i södra Sverige. Ibland saknar jag nära och kära som bor långt bort, eller som jag träffar sällan. Och under hösten har jag ibland en stark saknad efter jycken. Lite olika, men saknad har jag med mig till viss del.

De bästa nya människorna du träffade?
Alltså, jag har ju några nya arbetskolleger... men det måste nog vara mina vänners bäbisar ändå!

Mest stolt över?
Min dotter. Alltid! Hon har gjort det så bra. Kämpar i skolan och försöker så gott hon kan med allt som hör livet till för en 10-åring. Ingen är stoltare mamma än jag!

Högsta önskan just nu?
Har flera: att min dotter fortsätter att kämpa, att hon får det stöd och hjälp hon behöver. Att julen blir bra och att min familj får vara friska så vi alla kan vara tillsammans. Att jag under 2015 kan skaffa mig en ny hund, att slippa massa sjukdomar... Och att jag på nåt sätt kanske lyckas träna bort min fibro. Ja, och så att Niclas får ett fast jobb. Det hade varit guld värt!

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Träna mer och tänka lite mer på mig själv och inte mest på alla andra. Försöka sätta mig själv i första rummet nån gång emellanåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar