lördag 21 september 2013

Lördag hela dan

Funderar lite  på vad jag ska göra idag, samtidigt som jag tycker att ledighet inte behöver vara lika med "att göra nåt". Tanken är väl att gå ut och kassera dem sista två planteringarna som är alldeles vissna. Gör ju som ingen nytta och inte är det vackert heller. Och så lite skitgöra på det då! Alltså, plocka upp hundskiten på gården. Eg. enda nackdelen med att bo i hus med gård... Blir så lat att hunden får släppas ut för att göra sina behov, istället för en liten runda varje gång.
Tjohalia fick då en kompis och de leker för fullt, så henne behöver jag inte roa idag. För första gången någonsin steg hon upp vid 6-tiden (??!!). Hon berättade att hon blev kissnödig och sen kunde hon inte somna om. Tänk om det vore så här enkelt på skoldagarna? In my dreams. Fast det är bra för då behöver det inte bli så sent ikväll och sen inte så sen uppstigning imorgon, vilket resulterar i en trött dam imorgon kväll. Hoppas bara att min plan funkar. 

I övrigt knatar livet på i vanlig takt. Märks att hösten gjort sitt intågande hos oss. Inte bara i alla färger, regn och rusk, utan även i min kropp. Trött, håglös och ont. Ska ta och köpa in vitaminer och tillskott för att boosta kroppen lite. 
Nä, hörrni. Det här duger inte! Ut och göra det jag ska så kan jag slappa sen ;-) Det finns kaffe här om nån blir sugen på det och lite surr förstås. 
Ha en bra dag!

Tjingeling!



(lånad bild från google)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar