torsdag 12 september 2013

Funderingar så här på kvällen

Har mycket funderingar för tillfället och har därför inte skrivit så mycket. Det mesta handlar om jobb, min värk, mående och hur framtiden ska se ut. Måste erkänna att jag blir nästintill deppad av att tänka på det, men försöker hitta en väg som kan passa mig. Försöker se det ljusa och bra, det positiva. För det mesta funkar det och leendet är fort på plats igen! Dock försvinner inte tankarna...
Tänk att efter snart 33 år i livet har jag fortfarande inte bestämt vad jag vill bli då jag blir stor. Haha! Fast jag vet att jag inte är ensam och det finns de som är äldre och som även de funderar.
I övrigt har förkylningen som går även hittat hem till mig. Startade så fint i helgen med en gnutta halsont och stegrade allt eftersom, natt efter natt. Fortsatte med snor, sen med ordentligt nästäppa som följdes åt med en även täppt hals. Och så kom hostan som ett brev på posten. Trodde i min lilla värld att jobbet skulle kunna utföras med galans i tisdags, men när klockan närmade sig mitt på dagen ringde jag chefen. Tur var det för sen däckad fröken Anna i soffan. Gjorde mycket lite den dagen, typ middag. Likadant i går. Det gjorde tydligen susen för idag vaknade jag med snor, men ingen täppa, lite hosta och minimalt med värk i kroppen. Tjohoo!! Så dagen har varit fylld av besök med kaffe och surr, promenad med jycken, handling, matlagning och faktiskt en hel dag i vaket tillstånd. Inte illa!
Imorgon ska jag ta det lugnt så att det inte blir sämre för i helgen vankas jobb med start på lördag kl 14. Före det ska jag hämta hem pappa och hans fru från tågstation i Ä-byn. De har vart å rest lite. Tycker absolut att dem kan göra det lite mer ofta. Gör dem nog bara gott <3

På tal om resa tycker jag det är på tiden att kanske jag å Niclas tar och gör nåt sådant... Inom Sverige går bra, men jag tror att fara på en weekend eller nåt, typ Prag, Paris, Barcelona eller varför inte Venedig, Florens eller Rom? skulle vara toppen! Upptäcka lite, må gott, äta gott och bara vara vi två. Men, men. Pengar betyder mycket i sådana här fall och till saken hör att annat ligger etta på priolistan. Fasen å att man ska vara så duktig. Tänk om vi för en gångs skull bara kunde leva? Njuta av det vi har? Nä. Här ska vi vara duktiga istället. Och vad ger det i slutändan? Åssit. Jo. En toalett på övervåningen, lister i rummen som inte har det (och inte har haft på 5 år) och en nyare bil. Det där med bil är ju också ett jävla gissel. Vi vet vad vi har. Dem går att laga billigt, inte speciellt billiga i drift, men ja... ni vet. Gamla godingar! Samtidigt vet vi att det behövs en nyare bil, fräshare, starkare, bättre komfort och billigare i drift. Men vad?? Vi är ju som inne på en del märken och så, men tänk om vi köper grisen i säcken? Ett måndagsexemplar? Då är det inte kul längre.. Vi, framförallt jag, är mycket försiktig och vill gärna ha kvar det som är bra. Men vem säger att det inte kan bli bättre?

Nä. Nu är det dags att sluta svamla för den här gången. Ska glutta tv en stund och försöka koppla bort min rusande hjärna.

En mysig kväll önskar jag er alla!
Tjingeling


(bild lånad från google)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar