torsdag 30 juni 2011

Det här med plattsättning var ju enkelt...

Skottade ju ut det där stenmjölet som jag skrev om i förra inlägget. Stenmjöl = typ sand. Tog en välbehövlig paus, Niclas kom hem, jag for och handla inför våran fiskehelg med barnen och kom hem. Åt middag och så tyckte väl min andra hälft att det här med att lägga plattorna var ju kanske en bra idé?

Jajamen! Ut och sätta igång. Vi hade lagt 3 med mycket möda och en jävla massa besvär. Vi lade en till och kom på att vi måste börja åt andra hållet också. Sagt och gjort. Eller gjort och gjort vet jag väl inte... Efter massa svordomar, suckar, några tjäcka hejarop från mig och ett jävlar anamma så hade vi då lagt typ... hm... kanske 10 plattor? Av 105. Det här var då ca 2 timmar efter start och gjort om 2 gånger. Vet ni vad vi gjorde? Då min älskade kom på hur vi bör göra, och ska göra då gav vi upp. En platta ligger på plats och risken att den åker upp igen för att börja om igen, är stor.

Så. Ni som ska anlägga en uteplats eller liknande med marksten - anlita en professionell markstensläggare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar