lördag 28 december 2013

En uppdatering för nu var det ett tag sen!

Ja, alltså rubriken säger väl allt kan jag tänka. Det är länge sen jag skrev och det har sin enkla förklaring: jag har inte orkat. Hjärnan har väl inte riktigt fungerat som jag har velat, så att säga.. Hehe...
Hela december har snart gått och vi har haft det rätt ok ändå. Enda tråkiga är väl att julstämningen aldrig infann sig då vädret har varit riktigt dåligt! Regn, halkigt, svinkallt, varmt... December för mig är mörkt, mycket snö och rätt kallt.
Firade jul gjorde vi fredagen före eftersom barnen i år inte var med oss. Vi åt "tomtegröt" med en massa mackor med gotta på, jäste i soffan och öppnade julklappar. Tjohalia sov här till lördagen för att sen fara till pappa sin. Jag spenderade hela julhelgen på jobbet jag. Mån-tors med nattjobb. Det ni! Och så dunderförkyld på det då... Första symtomen kom redan på söndagkväll och hade slagit ut i blom under måndagen. Inte vidare skoj att gå på natt då man mest känner för att sova dygnet runt. Men det gick och nu är jag ledig till på fredag då jag går på 4 nätter.

Fredagen den 13:e var jag på julmiddag med en när och kär vän. Vi två tog oss tid och möjlighet att sitta och äta gott, se lite julshow och surra om allt. Vi båda behövde nog det eftersom ingen av oss gör nåt speciellt, typ nånsin. Skratta fick vi också göra, en hel del och jag kände mig för en gångs skull lite bortskämd. Att slippa hem och hushåll för några timmar är guld värt. Och det var min julklapp. Men jag fick även en jättefin julklapp av min dotter i form av två ljushållare i form av hjärtan och en tavelram (går ej att förklara hur den ser ut) av mina två bonuspojkar. Dem är ju liksom lite stora nu, så att kalla dem pojkar är inte riktigt rätt... men ja, nu förstår ju ;-)

Mycket mer än så får ni inte den här gången. Ska försöka skriva lite mer här då jag eg. har mycket tankar och funderingar. Men det är det här med "att göra" som inte alltid går så bra.

Lev å må alla underbara!
Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar