tisdag 7 april 2015

Han gör mig glad

Nu har vi snart haft vår lilla Bamse i fem veckor. På torsdag blir han 14 veckor och som han utvecklats under den här tiden! Numera väntar han på varsågod innan han äter och innan han går ut. En leversnitt får han varje gång han kommer in (ett bra sätt att få in han 😉) Sitt kan han och ligg ibland. Och så förstår han nog kommandot "sök" också. Åtminstone då det gäller leversnittar! Han är fenomenal på att söka.. nosen går i ett och han går i klassiska serpentinen då han "luktar av" ett litet område. Jättekul!

Vissa stunder funderar jag på hur vi tänkte då vi skaffa hund innan semestern? Jag är ofta mycket trött och vill sova en hel del. Men den största delen i att ha vår urgulliga Bamse, innebär ren glädje och lycka! Det är svårt att bli arg på han. Söt som socker och charmig som bara den. Han får mig att skratta och han får mig att leva i nuet. Bättre kan man inte ha det.
Bamse hittar på en massa bus, älskar brunslocket i duschen och så lärde han sig attdra ut korgen jag har i hallmöbeln. Finns både en ikeakasse och en reflexväst som är roliga att tugga på. Tills matte säger till. Vi har fått "bura in" både växter och skor. Och snart blir det nog madrasser efter väggarna då han får sina fnatt. Tydligen tror han att väggarna är gjorda av tyg...
Ja. Han gör mig glad! Han har livat upp tillvaron och aldrig känner jag mig ensam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar