onsdag 21 januari 2015

Lite av varje så här på en onsdag

Sakta men säkert blir jag bättre i axlar och nacke. Niclas har upptäck att jag har ordentliga muskelknutar, stora som femkronor. Kan meddela att det känns också! Han har masserat mig två kvällar på raken, men det är mycket kvar. Det blir oerhört spänt i nacken och till slut sprider det sig och så kommer huvudvärken. Mindre kul. Men något bättre är det och jag har slutat ta Citodon. Försöker skippa smärtstillande så långt det går och provar mig fram med alternativa lösningar/lindningar/behandlingar.
Så ikväll går jag på första nattpasset på en och en halv vecka! Har två på raken och sedan inte förrän söndag kväll. Får se hur det går det här. Jag hoppas att det inte blir värre av att jag jobbar... Får försöka göra lite "mjuka-upp-övningar" under natten så jag inte stelnar ihop.

Igår klippte jag mig då. Äntligen! Nånstans melan 25 och 30 cm togs bort + att jag klippte lugg. En ganska redig förändring och till det bättre. Är mycket nöjd! Till våren ska hon få klippa lite och så färga det också. Blir förmodligen att ljusa upp det då och göra slingor så håret kan få vara ifred under sommaren. Typ lika som jag gjort tidigare. Men den här gången blir det nog att skippa det röda... Känns konstigt.

Det här med ny hund är fortfarande på tapeten, men jag vet inte riktigt vad för sorts hund jag egentligen vill ha. Jag har då kommit fram till att det bör vara en passande familjehund som går att aktivera på lite olika sätt,gärna en större hund. Där ett tag var jag inne på en liten hund, men njae... är så van stora hundar att det på nåt sätt känns mer tryggt, eller vant om man vill det.
Hittade rottisvalpar, oreggade, på blocket fast dem har jag gett upp... Tiken var knappa 18 månader då hon blev dräktig, så nej tack. Det är att sätta valpar efter en valp, typ. Eller för de som inte vet... ungefär lika med att låta en 13 åring som precis fått mens bli gravid. Alltså, könsmogen, men inte vuxen. Sådant betackar jag mig för, verkligen.
Så småningom dyker det nog upp en ras/en hund som vi förälskar oss i och som får blir våran nya familjemedlem.

Nu tänker jag då städa lite. Har inga serier och se, det finns inget på tv och jag ids inte fara nånstans då det är så kallt ute... Ja. Städa får det bli och sen vila!
Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar