onsdag 10 september 2014

Dåligt bemötande, falsk marknadsföring och definitivt inte ett seriöst intryck!

För drygt en månad sedan var det dags att hitta kläder till en födelsedagsfest med 80-tals tema. Jag bestämde mig för att köpa en utstyrsel istället för att skrapa ihop hos familj och bekanta. Lite för att göra det hela lite roligare.
Efter mycket letande hittade jag en sida Maskeradexperten där det finns massor! Till bra pris, snabb leverans.. Jag tyckte att den verkade "bäst" för det jag behövde. Perukerna jag och Niclas hade beställde jag från en annan sida, mycket bra! (http://www.zingland.se/)

Det jag behövde var ett par riktigt neoncerisa tights, en too-too kjol (eller tyllkjol), ett par neongröna benvärmare, ett par neongröna näthandskar. Allt detta fanns på maskeradexperten. Dessutom så levererades allt efter några få dagar, tummen upp för det! Men där stannar det.

Min beställning ändrades så jag fick helt plötsligt två st tyllkjolar. Så jag bestämde mig ju givetvis för att skicka tillbaka ena. På detta företag har dem inte så att de skickar med en returblankett, utan man får fixa det själv. Detta innebär även att man måste paketera så det inte går sönder, inte bruten förpackning eftersom det tydligen ska kunna gå att sälja i butiken senare. Tyllkjolarna hade prislappen 129 kr på förpackningarna, jag betalade 149 kr. Och på det här så var jag då illa piskad att betala returen själv och endast få tillbaka 149 kr... OM paketet kom tillbaka oskadd till dem. Det gjorde det och ja, det var väl bra. Kan ni gissa vad portot gick på? ... mmm... typ dryga 60 kr.

Då var det tightsen, eller strumpbyxorna, benvärmarna och näthandskarna kvar. Enda som var bra var handskarna.

Det här är mina strumpbyxor jag fick hem


Något ljusa va? Detta skrev jag ju givetvis i mitt mail till dem. Skickade även med bilden... På bilden de hade var dem riktiga mörka i färgen, riktigt lysande! Dem skrev att det var synd att färgen inte nådde upp till mina förväntningar. Sedan plockade dem bort den bilden dem hade haft och satte in denna

"Strumpbyxa i färgen rosa. Passar bra till 80-tals tema maskeraden.
OBS! Ingen glitter på strumpbyxan som på bilden. Strumpbyxan är något ljusare än bilden"

Ursäkta!! "något ljusare"?! Det är inte ens samma färg... Och dessutom så var bilden tidigare i stil med denna


fast mörkt cerisa då. Visst är det nåt som inte stämmer här..? Varför marknadsföra sina produkter på det där sättet? Falskt.

Och så var det då mina benvärmare. Dessa var de jag fick hem


Och ja, dessa finns på maskeradexperten


Men dessa är INTE dem jag klickade på. Artikelnummer som jag hade på de jag klickade hem var: 62616. Nu när jag försöker få fram artikelnummer på dessa jag fick hem, så är dem givetvis slut, men ni får tro på mitt ord helt enkelt att dem inte har samma artikelnummer. Beskrivningen på ovanstående bild är: "Neon gröna benvärmare som passar bra 80-talets tema fest" Neongröna? Var?  De jag klickade hem var i samma nyans och samma neongröna färg som dessa näthandskar


Och ja, handskarna ser ut så där och dem är verkligen neongröna. 

Allt detta skriver jag i ett mail till maskeradexperten och det dem gör är följande: de byter bild på strumpbyxorna och ändra i beskrivningen, som fortfarande inte stämmer överens med verkligheten. De tar bort bilden helt och hållet på de benvärmare jag beställde hem och skriver att de jag fick hem är "neon gröna." Stämmer ju föga... På detta så skriver de att jag får 20 % i rabatt. På nästa beställning

Eftersom jag tycker det är lite dyrt att skicka tillbaka produkterna och att man dessutom inte får tillbaka returkostnaden, så valde jag att inte skicka tillbaka benvärmarna och strumpbyxorna. Räckte liksom med tyllkjolen. Jag hade blivit nöjd, eller mindre irriterad i alla fall, om de skrivit att jag skulle få ett avdrag på 20% på den aktuella beställningen. Känns ju som att jag inte vill beställa därifrån mer.. Om än de har många produkter och är väldigt snabba i deras leverans.

Så jag tänkte att jag får göra det bästa av det hela och detta är resultatet



Min "posevän" är Marcus, bror till han som firades. Kanske jag skulle skriva ett litet inlägg med massa bilder från festen? Ja, det ska jag! Men det blir en annan gång ;-)


Det är synd att det finns affärsföretag som bemöter kunden på det viset som maskeradexperten gjorde. Tänk om de hade sagt att de kunde betala returkostnaden och kostnadsfritt bytt ut de felaktiga produkterna? Varför ta bort produkter som kunden klickat hem och sedan göra en felaktig marknadsföring av två andra produkter? I mina ögon är det inte seriöst och det är inte heller ett bra bemötande av kunden. Må så hända att det inte "är hela världen" och det gällde "bara" maskeradkläder, men likväl har jag betalat en del för det jag klickade hem.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar